Huisregels en beleid Tandartspraktijk Wijk bij Duurstede
Huisregels en beleid
Wij streven ernaar om efficiënte en kwalitatieve tandheelkundige zorg te leveren die aansluit bij de behoeften van al onze cliënten. Om dit te kunnen waarborgen, hebben we een aantal huisregels en beleidslijnen opgesteld. Deze regels helpen ons om een veilige, respectvolle en goed georganiseerde omgeving te creëren, waarin iedereen zich op zijn gemak kan voelen en de best mogelijke mondzorg kan ontvangen. Wij vragen u vriendelijk om deze huisregels in acht te nemen en te respecteren, zodat we samen kunnen werken aan een optimale zorgervaring voor iedereen.
Afspraakfrequentie
U bezoekt de praktijk tenminste één maal per jaar voor een gebitscontrole bij de tandarts en een gebitsreiniging bij de mondhygiënist. Jaarlijkse controles bij de tandarts helpen mondgezondheidsproblemen vroegtijdig te ontdekken en te behandelen, waardoor ingrijpende ingrepen en hogere kosten voorkomen kunnen worden.
Afspraakherinnering
Als service versturen wij een afspraakbevestiging en twee herinneringen voor uw afspraak, één week van tevoren en twee dagen van tevoren. Aan deze service kunnen geen rechten worden ontleend. Het blijft te allen tijde uw eigen verantwoordelijkheid om uw afspraak in uw agenda bij te houden.
Annuleringsbeleid
Wij verzoeken u vriendelijk om annuleringen minstens 48 uur van tevoren telefonisch of per e-mail door te geven. Dit stelt ons in staat om iemand anders te helpen en voorkomt dat u een rekening ontvangt.
No-show beleid
Het kan iedereen overkomen om een afspraak te vergeten. Als dit echter vaker gebeurt, zijn wij genoodzaakt een rekening te sturen voor de gereserveerde tijd:
- Eerste keer: U ontvangt een waarschuwing.
- Tweede keer: U betaalt een gedeelte van de gereserveerde tijd.
- Derde keer: U betaalt de volledige gereserveerde tijd.
*De hoogte van de rekening is afhankelijk van de soort behandeling.
Betalingen
Vanaf 1 januari 2025 moeten bedragen tot € 250 direct na de behandeling(en) aan de balie voldaan worden, dit kan per pintransactie of contant. U ontvangt een factuur die u vervolgens kunt indienen bij uw verzekeraar. Dit helpt ons om onze administratieve taken efficiënter uit te voeren.
Respectvol gedrag
Wij verwachten dat alle cliënten respectvol omgaan met ons personeel en andere cliënten. Ongepast gedrag, agressief gedrag, verbaal of anderszins wordt niet getolereerd en heeft onmiddellijke uitschrijving tot gevolg.
Roken, alcohol en drugs
Roken en het consumeren van alcohol en drugs zijn niet toegestaan in onze praktijk.
Wijziging gegevens
Wijzigingen in verzekering, (e-mail)adres, telefoonnummer of medicatiegebruik tijdig doorgeven, dit kan per email of aan de balie.
Eigendommen
Waak zelf uw eigendommen. Wij zijn niet voor aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies van uw eigendommen. U wordt geadviseerd uw eigendommen niet onbeheerd achter te laten.
Beveiliging
Wij waken over uw en onze veiligheid door gebruik te maken van beveiligingscamera’s in onze gehele praktijk
Privacy
Wij vinden uw privacy belangrijk. Patiënten informatie wordt niet aan derden doorgestuurd of verteld zonder overleg met de behandelaar en met medeweten van de patiënt. Voor meer informatie omtrent privacy verwijs ik u naar onze privacy verklaring.
Wij danken u voor uw begrip en medewerking. Heeft u vragen over onze huisregels en beleid? Neem dan gerust contact met ons op.